19 Temmuz 2013 Cuma

ŞEKERPARE

Ramazan tatlılarından biri olan şekerpareyi yapmak için kızım Begüm ben uyurken tarif defterimde kayıtlı olan şekerpareyi yapmak için kolları sıvamış ve bu güzel sonucu ortaya çıkarttı. İlk kez böyle bir denemesi oldu.Beni de ayrıca çok şaşırttı.Şekerpareleri fırına verirken ben uyandım.Şerbetini de beraber hazırladık.


KIZIMIN DENEMESİ ŞEKERPARE




MALZEMELER:

  • 2 Yumurta
  • 1 paket margarin
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • Aldığı kadar un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Şerbeti için:
  • 4 su bardağı su
  • 3 su bardağı toz şeker

YAPILIŞI:

Margarini eritip diğer malzemeleri sırasıyla koyup elinizle yoğurun.Hamur sert veya çok yumuşak bir kıvamda olmasın.Hamurdan parçalar kopararak yuvarlayın ve ortalarına fındık batırın.

180 derece fırında 30 dakika pişirin.Kızarınca fırından çıkarın.

Ayrı bir kapta şerbeti hazırlayın.

Tencereye suyu ve şekeri ilave edin ve kaynamaya bırakın.kaynadıktan sonra limonu sıkın.10-15 dakika daha kaynatın.Ocaktan alın.Şerbet ılık olsun.Şekerparelerde ılık olunca şerbeti dökün.Üzerini bir tepsiyle kapatıp hamurların şerbeti çekmesini bekleyin.Birkaç saat sonra servise hazırdır.

AFİYET OLSUN.


(Ellerine sağlık kzımın.Begüm yaparken fotoğraf çekmediği için yayınlayamıyorum.)

Hiç yorum yok: