16 Kasım 2013 Cumartesi

SİLORİ(ZİRON)

Handan arkadaşımın bir tarifini paylaşmak istedim.Giresun'un yöresel tatlarından biri olan ''Silori'yi bugüne kadar denememiş olanlar varsa denemenizi tavsiye ederim.Aslında kurutulmuş yufkadan yapılır.Ama ben hazır yufkadan yapıyorum.Bazende yufkayı hazırlayıp fırında pişiriyorum.Soğuduğu zamanda poşete koyup deepfreeze kaldırıyorum.Yapacağım zaman büyük kolaylık oluyor.Tavsiye ederim.


MALZEMELER:

  • 4  tane yufka
  • 700-800 gr bonfile veya tavuk göğsü
  • 500 gr yoğurt
  • isteğe göre sarımsak
  • tereyağı-pulbiber

Yufkanın bir tanesini masanın üzerine serin.Önce ikiye katlıyoruz,sonra oval ucundan düz kenara doğru tekrar katlayın.Katladığınız yufkanın aralarına su serpiştirin.Rulo haline getirin ve 1-1,5 cm kalınlığında dilimler halinde kesin.Kestiğiniz dilimleri dik olarak tepsiye dizin.Bu işlemi yufkalar bitene kadar devam edin.

180 derece fırında yufkalar kızarana dek pişirin.

Yufkalar ılınınca üzerlerine sıcak tavuk suyunu gezdirin.Parçalanmış tavuk etlerini yufkaların üzerine yerleştirin.

Yoğurdun içine dövülmüş sarımsağı ilave edin.

Tavada tereyağını eritin ve pul biberi ekleyin.

Yoğurdun üzerine tereyağı-pulbiberi gezdirin.

AFİYET OLSUN.




 





















Hiç yorum yok: