23 Kasım 2012 Cuma

HALLEY PASTA

Yıllar önce pelinchef ten aldığım bu tarifi ilk Misafirlerime yapmıştım ve çok beğenmiştim.Görünüşü ve tadı güzel olan HALLEY PASTA yı denemenizi tavsiye ediyorum.




MALZEMELER:


Kek hamuru için 
  • 3 Yumurta
  • 1 Su bardağı Toz Şeker
  • 1 Çay Bardağı Süt
  • 1 Çay Bardağı Sıvıyağ
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 2 Su Bardağı Un
  • 1 Paket Vanilya 
Sosu İçin: 
  • 2 Su Bardağı Süt
  • 4 Çorba Kaşığı Toz Şeker
  • 4 Çorba Kaşığı Kakao
İç Krema İçin:
  • 500 ml Süt
  • 7 çorba Kaşığı Un
  • 6 Çorba Kaşığı Şeker
  • 1 Yumurta
  • 1 Paket Labne Peyniri
  • 1 Paket Vanilya
 


 YAPILIŞI:

Öncelikle Kek hamurunu hazırlayalım.

Bir kaba Yumurtaları kırıp, şekeri ilave ederek iyice çırpalım.Sütü,Sıvıyağı ve Vanilyayı ekleyip çırpalım.Unu ve Kabartma Tozunu Kek Hamurunun içine ilave edip, karıştırın.Yağlanmış tepsiye döküp 175 derece fırında pişirelim.(Ben Kare Borcamda yaptım.Siz biraz büyükçe bir tepside yapın.Daha ince olsun).

Sosu için:

Sütü,Şekeri ve Kakaoyu çırpın.

Kekimizi soğuduktan sonra karelere kesin.Her keki Sos harcına bulayarak Buzdolabında 1-2 saat bekletin.

İç Krema İçin:

Labne Peyniri hariç diğer malzemeleri muhallebi kıvamına gelene kadar tencerede pişirin.Altını kapatıp Labne Peynirini ekleyip, karıştırın.

Soğuyan kek dilimlerini enlemesine ortadan ikiye kesin, aralarına İç kremadan koyun.Bol Hindistan cevizine batırıp,Yeşil fıstıkla süsleyin.

AFİYET OLSUN...



Kaynak:Pelinin Pastanesi,Semaver
 
 
 


 
 






 
 





 
 
 
 

 

Hiç yorum yok: